Od kilku lat zgłębiam tajniki strategii marketingowej.
W tym czasie pochłonąłem większość rynkowych pozycji. Niestety każdy autor przedstawia zupełnie odmienną koncepcję. Jakie książki o strategii marketingowej faktycznie warto przeczytać?
1. Złota Strategia Marki – Jarek Szczepański
Dla mnie pozycja numer 1. Dlaczego?
Jarek potrafi opowiadać historie, przedstawia mnóstwo case studies i daje gotowe wzory dokumentów.
Przeczytałem tę książkę kilkukrotnie z wielkim zachwytem. Z pewnością powrócę do niej za jakiś czas i odnajdę rzeczy, których nie dostrzegłem za pierwszym razem.
Złota Strategia Marki rozbija strategię na części pierwsze. Przechodzimy przez strategię biznesu, marketingu, komunikacji i PR.
Z pewnością warto!
2. Strategiczny Brand Marketing – Jarek Szczepański
Znowu Jarek!
Nic dziwnego, jego pozycje to majstersztyki. Czym różni się ta książka od poprzedniej?
Tutaj zagłębiamy się bardziej w sam marketing. Tym razem Jarek rozbija rynek oraz markę na części pierwsze.
To po prostu trzeba przeczytać.
3. Strategia Błękitnego Oceanu – W. Chan Kim oraz Renee Mauborgne
Pomimo tego, że ta książka została opublikowana w 2005 roku, to w mojej ocenie jest bardziej aktualna niż kiedykolwiek. Dlaczego?
Bo pokazuje, jak uciec przed konkurencją. Jak znaleźć swój własny archipelag, swój błękitny ocean.
Książka inspiruje do myślenia „out of the box” i dopisuję ją do „must have” każdego stratega.
4. Projektowanie Strategii Marki – Maciej Tesławski i Przyjaciele
Tę pozycję traktuję jak podręcznik do strategii. Autor przechodzi po kolei przez wszystkie aspekty budowania strategii i pomaga zrozumieć „jak to działa”.
Niewątpliwie godne uwagi!
5. Marka na cztery sposoby – Jacek Pogorzelski
Do tej książki mam wyjątkowy sentyment. To była moja pierwsza pozycja strategiczna, po którą sięgnąłem.
Miałem przyjemność poznać Jacka Pogorzelskiego osobiście. Jego wiedza jest porażająca.
Książka nie jest łatwa. Wchodzimy w zawiłe tematy procesów poznawczych i mechanizmów psychologicznych. Z drugiej strony Jacek opisuje to na konkretnych przykładach m.in. Muszynianki czy Biegu Rzeźnika – i tutaj daję ogromny plus za case studies z Polski.
Dowiadujemy się także, że markę można budować na zupełnie odmienne 4 sposoby.
Jacek prowadzi też genialnego bloga, gdzie znajdziesz same strategiczne perełki: http://jacekpogorzelski.pl/
Strategia marketingowa książka – gdzie jeszcze szukać wiedzy i inspiracji?
Warto przesłuchać ten podcast, gdzie z Mariuszem oraz Karoliną Łodygami rozmawiam właśnie o strategii marketingowej – SŁUCHAJ TUTAJ.
To dla Ciebie za mało? Szukasz konkretnej wiedzy o strategii marketingowej?
Gorąco Ci polecam jedyny sensowny kurs online o strategii w Polsce (stworzony właśnie przez Mariusza i Karolinę) – ZOBACZ TUTAJ.
Chciałbyś skonsultować swoją strategię podczas konsultacji 1:1? Zapraszam do kontaktu.
A w międzyczasie zerknij na mój artykułu o obietnicy marki.