Kurs online — jak go sprzedać, bez astronomicznych nakładów finansowych?

26 października 2021

2 min

Sporo się zmieniło od 2018 roku. Właśnie wtedy prowadziłem swoje pierwsze szkolenie w Warszawie.

Zorganizowanie sali, 350 km trasy w jedną stronę, nocleg, 16 godzin programu i w niedzielę powrót. O 23 wpadałem do domu wykończony i padałem na łóżko. Ogólnie koszt przeprowadzenia takiego szkolenia był dla mnie wysoki — zarówno finansowy, czasowy, jak i fizyczny.

Ale 2018 rok mamy dawno za sobą i teraz robi się to inaczej. Oczywiście nadal można prowadzić szkolenia stacjonarne, ale już wiemy, że to nie jest najszybszy sposób spieniężenia swojej wiedzy.

Dziś opowiem, jakie kroki trzeba podjąć, aby sprzedać kurs online:

— który jeszcze nie powstał

— bez wielkich nakładów na marketing

Jaki wynik sprzedaży kursu osiągnęliśmy?

W 2020 roku razem z Karoliną Bezrąk (właścicielka sieci placówek edukacyjnych z Wrocławia) oraz Błażejem Katarzyńskim (właściciel niesamowicie skutecznej agencji marketingowej Rise360) stworzyliśmy kurs online Profit September, dedykowany placówkom edukacyjnym.

Ja byłem odpowiedzialny za:

  • Stworzenie strategii marketingowej
  • Ułożenie komunikacji marketingowej
  • Zaprojektowanie lejka sprzedażowego
  • Stworzenie kampanii Facebook Ads

Sprzedaż-173-856-zł-budżet-reklamowy-5429-zł-czas-promocji-kursu-6-tygodni

Jak sprzedawać kursy online?

W jednym zdaniu określiłbym to tak — stwórz kurs, który zaspokaja potrzeby bardzo konkretnej, sprecyzowanej grupy docelowej.

Wielkim sukcesem Profit September jest wybranie konkretnego targetu.

Dlaczego? To proste:

  • Grupa docelowa szybko Cię zauważa, ponieważ przekaz jest skierowany właśnie do nich
  • Wyróżniasz się na tle konkurencji, ponieważ Twój produkt jest dla konkretnego klienta
  • Znacznie łatwiej Ci przekonać potencjalnych klientów, ponieważ nie trzeba ich namawiać, że to coś dla nich

Sprzedaż kursu online — jakie kroki trzeba zaplanować?

  1. Wybierz konkretną grupę docelową (w tym przypadku mocno sprawdzi się segmentacja demograficzna, np. kurs online dla restauracji);
  2. Stwórz agendę dedykowaną właśnie dla nich;
  3. Znajdź autorytet branżowy (jeżeli Twoja marka w tej branży jest niewystarczająca), który podpisze się pod tym kursem swoim imieniem i nazwiskiem;
  4. Zaprojektuj landing page dla kursu;
  5. Jeżeli masz już doświadczenie w branży, to pozyskaj opinie i wideo opinie od zadowolonych klientów;
  6. Rozpocznij pre-zapisy z dużą zniżką, np. dla pierwszych 50 osób;
  7. Stwórz grupę na Facebooku, gdzie będziesz przekierowywać zainteresowanych;
  8. Zaplanuj i poprowadź 3-4 webinary, podczas których dasz maksimum wartości i przekierujesz uczestników na landing page do pre-zapisów;
  9. Uruchom reklamę Facebook & Instagram Ads kierowaną do tej konkretnej grupy docelowej — przekieruj ich na landing page;
  10. Wyznacz konkretną datę, do której obowiązuje niska cena;
  11. Wrzucaj filmy na grupę, podczas których opowiadasz o kursie;
  12. 7 dni przed końcem promocji mocno komunikuj jej zakończenie;
  13. W dniu końca promocji wstaw na grupę 3-4 filmy zamykające sprzedaż.
  14. Koniec.

Potrzebujesz wsparcia przy promocji kursu? Skontaktuj się ze mną. Chętnie pomogę 🙂

A czy znasz już 3 pytania, na które musisz odpowiedzieć budując strategię swojej marki? Jeśli nie — KLIKNIJ TUTAJ

Oceń ten post!

Średnia ocen: 5 / 5. Ilość głosów: 2

Jeszcze nie ma żadnych głosów. Bądź pierwszym oceniającym.

starszy wpis

Reklama restauracji – 6 fundamentalnych zasad, bez których nie ujrzysz kolejki przed wejściem

Od zawsze marzyłem, żeby otworzyć restaurację.

26 października 2021

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *